Dzisiaj jest środa, 24 Kwi 2024
Znajdujesz sie w:     Bursa Regionalna
WYNIKI Z ZEWNĘTRZNEJ EWALUACJI

 



WYNIKI Z ZEWNĘTRZNEJ EWALUACJI PRZEPROWADZONEJ W BURSIE REGIONALNEJ

W dniach 12 – 16 stycznia 2015 r. pracę bursy badało dwóch wizytatorów ds. ewaluacji w ramach zewnętrznej ewaluacji problemowej. Badaniem objęto wychowanków bursy, rodziców, wychowawców. Przeprowadzono wywiad z dyrektorem bursy, z przedstawicielami partnerów placówki, z pracownikami niepedagogicznymi, a także obserwację zajęć, obiektu i analizę dokumentacji.

Bursa badana była w zakresie dwóch obszarów:

Planuje się i organizuje pracę w sposób sprzyjający osiąganiu celów placówki.

Placówka wspomaga rozwój wychowanków, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji.

Każdy poziom spełnienia wymagań przez placówkę oceniono na poziomie B – oznaczający wysoki stopień spełnienia wymagań przez placówkę.

Na podstawie zebranych danych został sporządzony raport, w którym zawarto następujące wnioski:

  1. Koncepcja pracy bursy odnosi się do najważniejszych potrzeb rozwojowych młodzieży, jest znana i akceptowana przez całą społeczność placówki (wychowanków, grono pedagogiczne, pracowników niepedagogicznych, rodziców) oraz przez współpracujące  z bursą osoby i instytucje.
  2. Warunki pobytu w bursie są powszechnie (przez wychowanków, ich rodziców, lokalną społeczność) uznawane za bardzo dobre, systematycznie (na miarę możliwości finansowych i organizacyjnych) wprowadzane są udogodnienia, jak np. dodatkowe pokoje do cichej nauki czy siłownia na świeżym powietrzu.
  3. W bursie organizowane są różnorodne zajęcia, mające na celu zaspokajanie potrzeb, w tym rozwijanie zainteresowań wychowanków, co skutkuje powszechnym przekonaniem o efektywnym spędzaniu czasu przez młodzież mieszkającą w bursie.
  4. W celu wdrożenia wychowanków do samodzielności i odpowiedzialności, w bursie organizuje się zajęcia umożliwiające aktywność fizyczną, kreatywność, współzawodnictwo. W efekcie zdecydowana większość ankietowanych wychowanków uznaje zajęcia za potrzebne.
  5. Systematyczne diagnozowanie i monitorowanie potrzeb wychowanków skutkuje ich przekonaniem, że mogą zgłaszać i zgłaszają własne pomysły. Inicjatywy młodzieży wdrażane są z udziałem Młodzieżowej Rady Bursy oraz tzw. sekcji, zgodnie z zainteresowaniami działających w nich osób.
  6. W bursie podejmowane są działania nowatorskie (bezpłatna pomoc prawna, zajęcia socjoterapeutyczne, profilaktyka zdrowotna), które mają wpływ na świadomość i postawy całej społeczności bursy.