Dzisiaj jest czwartek, 02 Lip 2020
Znajdujesz sie w:     Bursa Regionalna > Wiadomości dla rodziców > TELEFONY WSPARCIA
TELEFONY WSPARCIA

TELEFONY WSPARCIA



116 111 – Telefon Zaufania Dla Dzieci i Młodzieży


 

Zadzwoń lub napisz, gdy coś Cię martwi, masz jakiś problem, nie masz z kim porozmawiać lub wstydzisz się o czymś opowiedzieć. Od 1 stycznia 2018 roku jest czynny codziennie od godziny 12.00 do 2.00 w nocy, wiadomość przez stronę www.116111.pl możesz przesłać całą dobę. Pomoc świadczona przez konsultantów Telefonu 116 111 jest całkowicie bezpłatna.

Pomoc dla dzieci i młodzieży.



800 100 100 – Telefon dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci


 

Bezpłatna i anonimowa pomoc telefoniczna i online dla rodziców i nauczycieli, którzy potrzebują wsparcia i informacji w zakresie w zakresie przeciwdziałania i pomocy psychologicznej dzieciom przeżywającym kłopoty i trudności takie jak: agresja i przemoc w szkole, cyberprzemoc i zagrożenia związane z nowymi technologiami, wykorzystanie seksualne, kontakt z substancjami psychoaktywnymi, depresja i obniżony nastrój, myśli samobójcze, zaburzenia odżywiania. Ponadto terapeuci i prawnicy Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę udzielają konsultacji w zakresie podejmowania interwencji w przypadku podejrzenia przestępstw wobec dzieci, w szczególności wykorzystywania seksualnego, oraz pomocy psychologicznej dla dzieci doświadczonych przemocą i wykorzystywaniem seksualnym i uczestniczących w charakterze świadków i pokrzywdzonych w procedurach prawnych. Telefon dostępny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 12:00 - 15:00.

Pomoc dla dorosłych w sprawach dzieci


 



800 12 12 12 – Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka

Tu również możesz zadzwonić, gdy nie wiesz z kim porozmawiać, a coś bardzo Cię martwi. Możesz tam także zgłaszać takie sytuacje, które według Ciebie są niesprawiedliwe i masz poczucie, że ktoś zachował się nie tak jak powinien – np. złamał prawo. Telefon jest bezpłatny i jest czynny od poniedziałku do piątku od godziny 8:15 do 20:00 (połączenie bezpłatne). Jeśli zadzwonisz tam w godzinach nocnych i zostawisz informację o sobie i swój numer – konsultanci do Ciebie oddzwonią.

Pomoc dla dzieci i dorosłych


 


116 000 Całodobowy, bezpłatny telefon w sprawie zaginionego dziecka


Telefon 116 000 jest skierowany do rodziców i opiekunów, którym zaginęło dziecko, do zaginionych dzieci oraz do wszystkich osób, które mogą pomóc w ich odnalezieniu. Telefon 116000 działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (połączenie bezpłatne). www.zaginieni.pl

Pomoc dla dzieci i dorosłych.


 


800 120 002 – Ogólnopolski Telefon dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”

Zadzwoń, jeśli ktoś w Twojej rodzinie krzywdzi Cię – bije lub obraża. Możesz tam opowiedzieć o swojej sytuacji i dowiedzieć się gdzie szukać pomocy w Twoim otoczeniu. Bezpłatna pomoc dostępna przez całą dobę.
http://www.niebieskalinia.org


 


800 676 676 Infolinia Rzecznika Praw Obywatelskich



Na Infolinii Obywatelskiej można uzyskać podstawowe informacje o prawach człowieka i kompetencjach RPO oraz dowiedzieć się wszystkiego o prawie antydyskryminacyjnym. Doświadczeni prawnicy starają się udzielić niezbędnych informacji bądź pomóc skierować sprawę do właściwej instytucji. Telefon jest czynny w poniedziałki w godz. 10.00 - 18.00 oraz od wtorku do piątku w godz. 8.00 - 16.00 (połączenie bezpłatne z telefonów stacjonarnych i komórkowych).

Pomoc dla dzieci i dorosłych.


 


116 123 – Telefon Zaufania dla Osób Dorosłych w Kryzysie Emocjonalnym



Skorzystaj z niego, jeśli jesteś osobą dorosłą i przeżywasz trudności osobiste, nie potrafisz poradzić sobie ze swoim zmartwieniem. Możesz tam dzwonić od poniedziałku do piątku od godz. 14.00 do 22.00 (połączenie bezpłatne). http://116123.edu.pl

Pomoc dla dorosłych


 


800 120 226 – Policyjny Telefon Zaufania ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie

Pod tym numerem telefonu można uzyskać wsparcie w sytuacji przemocy w rodzinie. Specjaliści obsługujący linię udzielają informacji na temat procedury "Niebieskiej Karty", np. jakie inne podmioty poza policją, mogą ją założyć. Telefon jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 9.30 - 15.30 (połączenie bezpłatne).


 


801 199 990 Ogólnopolski Telefon Zaufania „Narkotyki – Narkomania”


Zadzwoń jeśli masz problemy z narkotykami, używasz ich, jesteś uzależniony lub martwisz się o kogoś z Twojego otoczenia. Możesz tam uzyskać fachową poradę, a także informację o tym, jak pomóc sobie lub bliskiej osobie. Telefon jest czynny codziennie w godzinach od 16.00 do 21.00. Dzwoniąc płacisz tylko za pierwszy impuls połączenia.

Pomoc dla dzieci i dorosłych


 


801 889 880 Telefon Zaufania "Uzależnienia behawioralne"


Z telefonu mogą korzystać wszystkie osoby, które mają problem lub też zastanawiają się, czy mają problem z uzależnieniami behawioralnymi. Z konsultantami mogą porozmawiać również osoby bliskie osobom uzależnionym – rodzina, przyjaciele, znajomi. Infolinia jest czynna codziennie w godzinach od 17.00 do 22.00 z wyjątkiem świąt państwowych. Dzwoniąc płacisz tylko za pierwszy impuls połączenia.

www.uzaleznieniabehawioralne.pl


 


22 635 93 92 Telefon grupy edukatorów seksualnych "PONTON"


Raz w tygodniu, w piątek pod tym numerem w godzinach 16:00-20:00 wolontariusze - edukatorzy seksualni Grupy "Ponton" odpowiadają na wasze pytania związane z seksualnością, dojrzewaniem, antykoncepcją itp. Opłata za połączenie z numerem zgodnie z cennikiem operatora

www.ponton.org.pl




800 280 900 Telefon zaufania dla osób dotkniętych przemocą seksualną w Kościele

 

Telefon wsparcia działa we wtorki w godzinach 19:00-22:00. Kontakt telefoniczny przeznaczony jest przede wszystkim dla osób, które same doświadczyły wykorzystywania seksualnego, oraz ich najbliższych. Inicjatywę tworzą świeccy katolicy, telefon świadczy pomoc osobom dorosłym.

Więcej informacji: www.zranieni.info


 

 

800 70 22 22 Linia wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego


Całodobowa i bezpłatna pomoc psychologiczna przez telefon, e-mail i czat. Dyżurujący konsultanci udzielają porad i kierują osoby dzwoniące lub piszące do odpowiedniej placówki pomocowej w ich regionie.

https://liniawsparcia.pl



 



29 760 45 36; 29 760 06 72 Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Ostrołęce


Udziela dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym pomocy logopedycznej, a także prowadzi działania na rzecz wspierania rodziców i nauczycieli w wychowywaniu i kształceniu dzieci i młodzieży.

Działalność poradni ukierunkowana jest w szczególności na:

  • wczesną interwencję i wspomaganie rozwoju dziecka w wieku od urodzenia do 7 roku życia,
  • udzielanie pomocy dzieciom i młodzieży niepełnosprawnym lub z dysfunkcjami rozwojowymi oraz ich rodzicom,
  • udzielanie pomocy uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowaniu kariery zawodowej,
  • wspieranie dzieci i młodzieży z wybitnymi uzdolnieniami,
  • prowadzenie zajęć z szeroko rozumianej profilaktyki (począwszy od zajęć kształcących umiejętności życiowe a skończywszy na zajęciach dotyczących uzależnień),
  • wspomaganie wychowawczej funkcji rodziny,
  • udzielanie pomocy w rozwiązywaniu problemów typu: nadpobudliwość psychoruchowa, fobie szkolne, lęki i inne zaburzenia zachowania.

 

Poradnia udziela pomocy uczniom, ich rodzicom i nauczycielom przedszkoli, szkół i placówek mających siedzibę na terenie działania poradni.

http://ppp.ostroleka.pl

ul. Oświatowa 1
07-410 Ostrołęka
telefon: 29 760 45 36, 29 760 06 72
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

KORZYSTANIE Z POMOCY UDZIELANEJ PRZEZ PORADNIĘ JEST DOBROWOLNE I NIEODPŁATNE!



29 767 61 94 Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Ostrołęce

 

telefon interwencyjny: 506 029 478 (czynny od godziny 8:00 do 20:00, siedem dni w tygodniu)

ul. T. Kościuszki 24/26
07-410 Ostrołęka
tel/faks: 029 767 61 94

e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Zakres udzielanej pomocy

  • przeprowadzanie interwencji kryzysowych w kontakcie bezpośrednim lub telefonicznym,
  • udzielanie wsparcia psychicznego oraz informowanie o możliwościach uzyskania pomocy socjalnej w porozumieniu z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie w Ostrołęce,
  • przeprowadzanie interwencji dotyczących zatrzymania przemocy we współpracy z pracownikami socjalnymi, kuratorami sądowymi i Policją,
  • prowadzenie mediacji rodzinnych,
  • prowadzenie negocjacji małżeńskich poprzez występowanie w roli mediatora,
  • prowadzenie poradnictwa psychologicznego, pedagogicznego, prawnego (indywidualnego i rodzinnego),
  • prowadzenie konsultacji dla osób uzależnionych i współuzależnionych,
  • prowadzenie rozmów terapeutycznych i informacyjnych,
  • udzielanie konsultacji dotyczących problemów osobistych i rodzinnych,
  • animowanie i prowadzenie grup wsparcia i grup edukacyjno-terapeutycznych,
  • udzielanie schronienia osobom znajdującym się w sytuacji kryzysowej,
  • współpraca z Policją, pedagogami szkolnymi, pracownikami socjalnymi, kuratorami, instytucjami i organizacjami pracującymi na rzecz osób potrzebujących pomocy,
  • prowadzenie działalności edukacyjnej i informacyjnej,
  • opracowywanie i realizacja programów terapeutycznych.